هویت شهری، گمشده سینماست
farhangfun
welcom to weblog fun

کارگردان فیلم سینمایی "عملیات کرکوک " با بیان اینکه سینما باید تصویر شفافی از شهر و فرهنگ شهروندی به تصویر بکشد، گفت: هویت شهری گمشده سینمای ماست و معرفی این مهم در آثار سینمایی دیده نمی شود.

به گزارش روابط عمومی چهارمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، "جمال شورجه " افزود: سینما از بستر مناسبی برای ترویج و گسترش فرهنگ شهرنشینی برخورداراست،  زیرا بسیاری از فضاهایی که برای ساخت یک فیلم مورد استفاده قرار می گیرد شهرها و بناهای شهری و روستایی بوده، از این رو فیلم های سینمایی ارتباطی نزدیک با شهروندان دارند.

مشاورکارگردان مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر، افزود: فیلمسازان می توانند از همان ابتدای  نگارش فیلمنامه یک اثر سینمایی با ارتباط  و تعامل موثر با مدیران شهری، روانشناسان، کارشناسان فرهنگی و شهرداری ها برخی از مسایل مورد نیاز شهرمندان را در قالب زوایای پنهان در یک فیلم قرار داده و از این طریق بر مردم تاثیرگذار باشند.

کارگردان فیلم سینمایی عملیات کرکوک با انتقاد از فیلمسازانی که در تصویرگری شهر بخصوص پایتخت تنها به سراغ بخش های تیره، کثیف و محروم می روند، یادآورشد: متاسفانه برخی در ساخت آثار سینمایی تنها به سراغ بخش های تیره و سیاه شهر می روند در حالی که فضاهای بسیار زیبایی در شهر ما وجود دارد که فیلمسازان می توانند آنرا به تصویر بکشند.

 شورجه ، ارتباط انسان دریک شهر با بخش ها و افراد مختلف همچون همسایه، همکار، نهادهای دولتی و مسوولان و دست اندرکاران، ارایه خدمات شهری را از دیگر موضوعاتی برشمرد که باید توسط سینماگران در فیلم های سینمایی به تصویر کشیده شود.

عضو شورای عالی سینما، تصریح کرد: فیلم ها خواسته یا ناخواسته باشهروندان درارتباطند ، از این رو باید از ظرفیت  یادشده درتحقق انسان شهری و شهر انسانی استفاده و برای جلب مشارکت حداکثری مخاطبان در رفع معضلات شهری استفاده کرد.

تهیه کننده فیلم "نفوذی" یادآورشد: هویت شهری گمشده آثار سینمایی  بوده که باید به این بخش از فرهنگ اجتماعی ما توجه شود. امروز با توجه به گسترش روزافزون شهرها بیش از گذشته نیازمند آنیم که به موضوعاتی همچون اخلاق شهروندی توجه کنیم.

شورجه افزود:: فضای شهری و هویت شهروندی ما پس از انقلاب اسلامی تغییرات بسیاری داشته و این مهم باید در فیلم های سینمایی ما به تصویر کشیده شود. بسیاری از امکانات خوب شهری ما موجب عزت و افتخار ما ست ، نباید از به تصویرکشیدن این بخش از جامعه غافل شد.

وی با اشاره به نقش جشنواه فیلم شهر در جریان سازی حرکت فیلمسازان به سمت به تصویرکشیدن حقایق شهری ، گفت: سیاستگذاری مسوولان شهری و سینمایی ما باید به گونه ای باشد که انتقادات از فضای شهری منصفانه بیان شود و با سیاه نمایی از وضعیت شهر و فرهنگ شهری فرصت برای سو استفاده برخی از جشنواره های خارجی فراهم نشود.

چهارمین  جشنواره بین المللی فیلم شهر با رویکرد "شهری انسانی برای انسان شهری" ، اردیبهشت ماه سال آینده در تهران  برگزار می شود.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 27 / 10 / 1389برچسب:, :: 4:25 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

درباره وبلاگ

سلام به همه ی دوستان عزیزم در اینجا همه چیز محیاست.امیدارم ساعتی خوب وخوشی رو در وبلاگم بگذرانید.از شما طالبم که ما رو از پیشنهاد و نظر هاو انتقادات خود دریغ نکنید.دوستان عزیز هر نوع درخواستی دارید در قسمت نظرها بنویسید تا سریعآ انجام و در وبم بذارم.این وب همیشه اپدیت میشه امیدوارم بهره کافی رو از این مطالب ببرید.دوستان عزیز این وب بنا بر درخواست های شما عزیزان میباشد پس ما رو از نظرها پیشنهاد ها و انتقادات خود دریغ نفرمائید.ما رو در این امر مهم یاری فرمائید. با تشکر ادمین وب: کریم خانی 09148116614
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان farhang.it و آدرس farhang.it.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 85
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 89
بازدید ماه : 317
بازدید کل : 17070
تعداد مطالب : 303
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1


كدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ