اينترنت پرسرعت به‌زودي در تلفن‌هاي همراه كشور
farhangfun
welcom to weblog fun

نسل سوم خدمات ارتباطي تلفن‌هاي همراه كه به 3G معروفند با ارائه راهكارهاي ساده و جذاب براي برقراري ارتباطات توانسته‌اند جايگاه خودشان را در بين ساير نسل‌هاي گذشته بارزتر كنند چراكه بعد مكاني و زماني با استفاده از چنين تكنولوژي چندان مورد توجه نيست و خدماتي بر بستر آن‌ها ارائه مي‌شود كه مبتني بر IP و پهناي باند بالا است.

قرار است شبكه‌هاي نسل سوم تلفن‌ همراه با فن‌آوري‌ انتقال ديتا و صوت، به‌صورت هم‌زمان به زودي در ايران راه‌اندازي شود.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نسل سوم خدمات ارتباطي تلفن‌هاي همراه كه به 3G معروفند با ارائه راهكارهاي ساده و جذاب براي برقراري ارتباطات توانسته‌اند جايگاه خودشان را در بين ساير نسل‌هاي گذشته بارزتر كنند چراكه بعد مكاني و زماني با استفاده از چنين تكنولوژي چندان مورد توجه نيست و خدماتي بر بستر آن‌ها ارائه مي‌شود كه مبتني بر IP و پهناي باند بالا است.

استانداردهايي كه برروي شبكه‌ها با چنين تكنولوژي تعريف مي‌شود به گونه‌اي است كه خدمات اينترنت و ارتباطات آنلاين را به صورت سيار براي تلفن‌هاي همراه به ارمغان مي‌آورد تا كاربر در هر لحظه و در هر مكاني كه اراده كرد بتواند به اينترنت دسترسي داشته باشد.

براي شفاف شدن اين نوع ارتباطات مي‌توان به امواج راديويي، مادون قرمز و يا مايكروويو اشاره كرد كه توسط اپراتورهاي ارائه‌دهنده خدمات در محيط با فركانس‌هاي متفاوت بسته به نوع خدمات پخش مي‌شوند و توسط آنتن‌هاي گيرنده ثابت قابل جذب هستند كه يك نمونه از اين موضوع در خدمات وايمكس است كه در ارتباطات بي‌سيم كاربرد دارد.

تنها تفاوت در شيوه ارتباطات نسل سوم تلن‌هاي همراه به همراه داشتن آنتني چند جهته است كه بتواند در هنگام نقل مكان بتواند امواج را جذب كند.

البته بايد دانست كه در ارتباطات راديويي سيار حجم و نرخ انتقال داده‌ها و اطلاعات نسبت به ارتباطات راديويي ثابت به ميزاني كم‌تر است زيرا تغيير فاصله نسبت به مبدأ ارسالي در هر لحظه موجب تأخير زماني در جست‌وجوي مجدد امواج و مسير ارسالي مي‌شود اما بايد دانست كه سرعت چندين برابري آن نسبت به شبكه‌هاي نسل 2 و 2.5 و يا GSM و GPRS در انتقال اطلاعات از مزيت‌هايي است كه اين تكنولوژي را در دنيا برجسته ساخته است.

ويژگي عمده شبكه‌هاي نسل سوم كه در ارائه خدماتي همچون صوت، تصوير، ديتا و سرويس‌هاي چند رسانه‌يي است، عموما با استانداردهايي سنجيده مي‌شود كه آن استانداردها بر اساس فن‌آوري‌هاي موجود در حوزه ارتباطات نامگذاري شده‌اند كه عموما 2 نوع استانداردهايي كه در دنيا و مخصوصا كشورهاي توسعه‌يافته در حال استفاده است، CDMA2000 و W-CDMA هستند.

W-CDMA معمولا در نوع ارتباط خود با شبكه‌هاي ارائه‌دهنده خدمات انعطاف‌پذير است و خود را با انواع امواج دكل‌هاي زمين و ماهواره‌ها وفق مي‌دهد و نرخ انتقال اطلاعات را در قبال شبكه‌هاي سلولي و GPRS با رفع اثر جذبي موج در محيط تا ميزان قابل توجهي ارتقاء داده است و بايد دانست كه از اين فن‌آوري بيش‌تر در كشورهاي اروپايي استفاده مي‌شود.

اين در حالي است كه CDMA2000 به دليل تطابق بيش‌تر با شبكه‌هاي نسل گذشته در كشور آمريكا كاربرد دارد و ظرفيت‌هاي صوت و ديتا را به موازات يكديگر بالا مي‌برد و حداقل سرعت بالاي 10 مگابايت بر ثانيه را قابل پشتيباني هستند.

يكي از خواسته‌هاي ايراني‌ها مخصوصا جوانان اين است كه با راه‌اندازي اپراتور سوم ارائه دهنده خدمات نسل 3 حداقل اينترنتي بدون محدوديت با سرعت حداقل 512 كيلوبايت را داشته باشند زيرا همين ميزان با شرايط حال حاضر اينترنت داخلي، اگر محقق شود، يك غنيمت در راستاي حركت به سمت دولت الكترونيكي محسوب خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

payam
ساعت14:10---21 خرداد 1390
دوست عزیز شما هم با عنوانی که مایل بودید لینک شدیدممنون

payam
ساعت12:42---21 خرداد 1390
سلام دوست عزيز وبلاگ زيبايي در صورت تمايل به تبادل لينک من را با عنوان رازهای زیبایی و سلامت لينک کنيد تا من هم شما را با عنواني که مايليد لينک کنم.
وبلاگ من:http://razy.loxblog.com/


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 12:35 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

درباره وبلاگ

سلام به همه ی دوستان عزیزم در اینجا همه چیز محیاست.امیدارم ساعتی خوب وخوشی رو در وبلاگم بگذرانید.از شما طالبم که ما رو از پیشنهاد و نظر هاو انتقادات خود دریغ نکنید.دوستان عزیز هر نوع درخواستی دارید در قسمت نظرها بنویسید تا سریعآ انجام و در وبم بذارم.این وب همیشه اپدیت میشه امیدوارم بهره کافی رو از این مطالب ببرید.دوستان عزیز این وب بنا بر درخواست های شما عزیزان میباشد پس ما رو از نظرها پیشنهاد ها و انتقادات خود دریغ نفرمائید.ما رو در این امر مهم یاری فرمائید. با تشکر ادمین وب: کریم خانی 09148116614
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان farhang.it و آدرس farhang.it.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 87
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 91
بازدید ماه : 319
بازدید کل : 17072
تعداد مطالب : 303
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1


كدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ