کیوان كثيريان درباره اعمال محدودیت صحیح و کارشناسانه در فضای سینمای رسانه‌ها می‌گوید
farhangfun
welcom to weblog fun

بايد جلوي ورود افراد غيرفعال به سينماي رسانه‌هاي گروهي گرفته شود
 

 

 

 كيوان كثيريان‌ با اشاره به اين كه بايد جلوي ورود افرادي که در رسانه فعال نيستند گرفته شود، گفت: من با سهميه‌بندي به آن شكل موافق نيستم اما افراد بايد شناسايي شوند و کارت‌ها به درستي به افراد رسانه ارائه شود چرا كه اهالي رسانه‌ها و مطبوعات کاملاً شناخته شده‌اند و سابقه کاري آنها مشخص است.
عضو شوراي مرکزي انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در گفت‌وگو با ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر گفت: تمام دوستاني که به صورت جدي سينما را دنبال مي‌کنند اعم از خبرنگاران، منتقدان علاقمندند تا در فضايي راحت فيلم را ببينند، دور هم جمع شوند و در فضاي مناسب با يکديگر به بحث و گفت‌وگو بنشينند. همه دوست دارند عوامل سازنده فيلم‌ها در جلسات نقد و بررسي حضور پيدا کنند و فضا، فضاي پختگي سينما باشد.
وي در ادامه توضيح داد: از پايان دهه اول برگزاري جشنواره فيلم فجر سالني به اهالي رسانه اختصاص داشته است اما اين سالن كماكان متاسفانه در اجرا دچار مشکلاتي است. ما همواره شاهد چهره‌هايي در سالن مطبوعات و رسانه‌هاي گروهي هستيم که کارشان نقد و نوشتار سينمايي نيست اما در سينماي رسانه حضور دارند و متأسفانه حضور اين افراد در فضاي جلسات نقد و بررسي فيلم‌ها هم تاثير‌گذار است. گاه سؤال‌هاي بي‌مورد در جلسه مطرح مي‌شود و سوالات سبک و غيرتخصصي بحث را به بيراهه مي‌برد. اتفاقا همين دست قضايا است كه سبب مي‌شود تا منتقدان از اين جلسات کمتر استقبال کنند و جلسات به بحث‌هاي جدي و اصولي نيانجامد.
كثيريان گفت: به همين دليل هم هست كه فيلمساز به‌جاي استفاده از اين جلسات، به تنهايي با منتقد در گوشه‌اي از سالن به بحث مي‌نشيند يا تلفني از نظرات منتقد استفاده مي‌کند. به هر حال، همان‌طور كه اشاره كردم، فضاي سينماي رسانه‌هاي گروهي و سالن‌ نقد و بررسي اين سينما، فضايي مطلوب نيست و فضاي حاكم بر اين جلسات و اين سينما، از حيث حضور چهره‌هاي كارشناس و پرداختن به مباحث كارشناسي بايد از يک جنس باشد تا پرسش‌وپاسخ‌ها، به بحث‌هاي جدي و مفيد منجر شود.
عضو شوراي سردبيري روزنامه خبر در ادامه گفت: اهالي مطبوعات کاملاً شناخته شده هستند و شناسنامه و سابقه کاري آنها مشخص است. من هم معتقدم كه بايد جلوي ورود افرادي که در رسانه فعال نيستند گرفته شود. متاسفانه در سال‌هاي گذشته، بعضاً در سالن مطبوعات شاهد امضاء گرفتن از هنرمندان توسط برخي از افراد هم بوده‌ايم!
وي در عين حال درباره راهكار تشخيص سره از ناسره در سينماي رسانه‌هاي گروهي گفت: طبيعي است که سالن رسانه‌هاي گروهي و مطبوعات گنجايش و ظرفيت محدود دارد و نمي‌تواند به تقاضاي همه پاسخ بدهد اما به نظرم نبايد سهميه‌بندي در اين سالن صورت گيرد و بنا بر سهميه، تعداد معيني کارت به هر ماهنامه يا هفته نامه تخصصي سينما داده شود بلکه افراد بايد شناسايي شوند و کارت‌ها به درستي به افراد رسانه ارائه شود.
وي در ادامه به سال‌هاي گذشته و حضور گروهي از انجمن منتقدان براي شناسايي اهالي مطبوعات سينمايي اشاره کرد و گفت: در سال‌هاي گذشته تعدادي از افراد عضو انجمن منتقدان، ليست ارسال شده از سوي رسانه‌ها را مورد بررسي قرار مي‌دادند که بسيار هم مناسب بود و منتقدان و نويسندگان سينمايي شناسايي شده و به آن‌ها کارت ارائه مي‌شد. يا در دوره‌هايي اداره سالن رسانه‌هاي گروهي و مطبوعات به انجمن منتقدان سپرده شده بود و از آن سو، اداره جلسات نقد و بررسي هم به عهده انجمن منتقدان بود و فيلمسازي که به جلسه دعوت مي‌شد، در کنار يک منتقد شناخته شده قرار مي‌گرفت و جلسه به شکل تخصصي‌تري اداره مي‌شد و سنگين‌تر و وزين‌تر بود.
کثيريان در ادامه افزود: اگر ترتيبي اتخاذ شود تا عده‌اي از منتقدان ليست‌ها را مورد بررسي قرار دهند و به افراد و اهالي رسانه‌هاي سينمايي کارت تعلق بگيرد، نتيجه بهتري خواهد داشت چرا كه هرقدر فضا تخصصي‌تر باشد گپ و گفت‌ها و جلسات شکل رسمي‌تري به خود خواهد گرفت و نتيجه مطلوب‌تري نيز براي جشنواره فيلم فجر خواهد داشت.
بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبيري «مهدي مسعودشاهي» در تهران برگزار مي‌شود.


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 4 / 11 / 1389برچسب:, :: 9:20 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

درباره وبلاگ

سلام به همه ی دوستان عزیزم در اینجا همه چیز محیاست.امیدارم ساعتی خوب وخوشی رو در وبلاگم بگذرانید.از شما طالبم که ما رو از پیشنهاد و نظر هاو انتقادات خود دریغ نکنید.دوستان عزیز هر نوع درخواستی دارید در قسمت نظرها بنویسید تا سریعآ انجام و در وبم بذارم.این وب همیشه اپدیت میشه امیدوارم بهره کافی رو از این مطالب ببرید.دوستان عزیز این وب بنا بر درخواست های شما عزیزان میباشد پس ما رو از نظرها پیشنهاد ها و انتقادات خود دریغ نفرمائید.ما رو در این امر مهم یاری فرمائید. با تشکر ادمین وب: کریم خانی 09148116614
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان farhang.it و آدرس farhang.it.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 103
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 107
بازدید ماه : 335
بازدید کل : 17088
تعداد مطالب : 303
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1


كدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ