نفوذ استاکس نت به دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی
farhangfun
welcom to weblog fun
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: با اطلاعاتی که بدست آورده‌ایم مطمئن شدیم که قصد داشته اند دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی را با حملات سایبری استاکس نت آلوده کنند از همین رو به همه مراکز دارنده این دستگاه‌ها هشدار داده شده است.
 
نفوذ استاکس نت به دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی
 

 
دکتر مصطفی قانعی افزود: برای پیشگیری از آلودگی نرم افزاری دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی که در روند فعالیت های آنها اخلال ایجاد می‌کند به همه مراکز هشدار داده‌ایم و نرم افزاری نیز برای مقابله با آن تولید کرده‌ایم.

وی افزود: این نرم افزار را با توجه به پیش بینی این حمله طراحی کرده‌ایم و مراکز مختلف دارنده دستگاه آن را بارگذاری می‌کنند تا مشکلی برای دستگاه‌ها بوجود نیاید. 

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای به مراکز تصویربرداری پزشکی هشدار داده است که ویروس رایانه‌ای استاکس نت ( Stuxnet ) با هدف ایجاد اختلال در شرکت‌ها و سازمان‌های حیاتی، سیستم‌های کنترل صنعتی در سراسر جهان را آلوده کرده و گزارشاتی موجود بر آلودگی در ایران مشاهده شده است.

در این اطلاعیه آمده است: "با توجه به استفاده از سیستم‌های شرکت زیمنس در دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی و آسیب پذیری این دستگاه‌ها، جهت جلوگیری از خطرات احتمالی خواهشمند است دستور فرمایید هشدارهای لازم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جهت پیشگیری از اختلال در عملکرد سیستم‌ها ارسال شود. روش‌های ممانعت از آلوده شدن سیستم به این بد افزار و سایر بد افزارها عبارتند از: فعال کردن دیوار آتش در درگاههای ورودی و خروجی، به روز رسانی ویندوز و استفاده از آنتی ویروس‌های به روز شده" است.



 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 4 / 11 / 1389برچسب:, :: 10:10 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

درباره وبلاگ

سلام به همه ی دوستان عزیزم در اینجا همه چیز محیاست.امیدارم ساعتی خوب وخوشی رو در وبلاگم بگذرانید.از شما طالبم که ما رو از پیشنهاد و نظر هاو انتقادات خود دریغ نکنید.دوستان عزیز هر نوع درخواستی دارید در قسمت نظرها بنویسید تا سریعآ انجام و در وبم بذارم.این وب همیشه اپدیت میشه امیدوارم بهره کافی رو از این مطالب ببرید.دوستان عزیز این وب بنا بر درخواست های شما عزیزان میباشد پس ما رو از نظرها پیشنهاد ها و انتقادات خود دریغ نفرمائید.ما رو در این امر مهم یاری فرمائید. با تشکر ادمین وب: کریم خانی 09148116614
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان farhang.it و آدرس farhang.it.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 273
بازدید کل : 17026
تعداد مطالب : 303
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1


كدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ