farhangfun
welcom to weblog fun

آهنگ جدید  و زیبای مهرشاد به نام مخصوص تو ، با سه کیفیت
Mehrshad - Makhsoose toW
OGG 64         MP3 128         MP3 320
Download      Download   Download
                        

جمعه 30 / 6 / 1390برچسب:, :: 9:5 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

فيلم «حافظ» با حضور ابوالفضل جلیلی در پرديس سينمايي رازي نقد مي شود.

جلسه نقد و بررسي و نمايش فيلم 'حافظ' با حضور 'ابوالفضل جليلي' كارگردان اين اثر سينمايي و 'جواد طوسي' منتقد در پرديس سينمايي رازي برگزار مي شود. موسسه تصوير شهر روز سه شنبه اعلام كرد: فيلم سينمايي 'حافظ' ساخته ابوالفضل جليلي است كه در دومين جشنواره بين المللي فيلم رم حضور يافت و توانست جايزه ويژه هيات داوران اين جشنواره را از آن خود كند.
اين فيلم داستان يك حافظ قرآن است كه شخصيت بيروني و دروني او مورد بررسي قرار مي گيرد و به صورت نمادين به انديشه ها و افكار حافظ شيرازي، شاعر بزرگ ايران مي پردازد.
اين جلسه از سلسله جلسات نقد و بررسي فيلم است كه هر دو هفته يكبار با همكاري پرديس سينمايي و فرهنگسراي رازي برگزار مي شود.
علاقه مندان جهت شركت در اين نشست مي توانند ساعت 18 روز چهارشنبه در پرديس سينمايي رازي حضور يابند.

جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 3:35 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

جزئیات تازه از فیلم 50میلیارد تومانی «حضرت محمد ص» اعلام شد.

 مجید مجیدی مدتی است ساخت فیلمی درباره زندگی حضرت محمد(ص) را آغاز کرده است. مراحل مقدماتی و پیش‌تولید این پروژه که حدود سه سال به طول انجامیده از مهرماه سال 1386با فعالیت گروه تحقیق آغاز شده و اولین نسخه آن هم در نوروز سال 1388 آماده شده است.طبق پیش‌بینی های گروه سازنده،دوره‌ پیش‌تولید پروژه از خردادماه 1389تا شهریورماه 1390 تعیین شده و با پایان این مرحله فیلمبرداری آغاز می شود.

این اثر قرار است به شکل یک سه گانه سینمایی و مستقل از هم تولید شود که هر کدام از این بخش ها به مقاطع مختلف زندگی پیامبر اسلام(ص)می پردازد.در اولین فیلم،قصه از دوران جاهلیت و شرایط اجتماعی زمان تولد پیامبر آغاز می‌شود و با 12 سالگی ایشان به‌ پایان می‌رسد.نکته مورد توجه در ساخت این اثر،ابعاد بین المللی آن است،به طوری که این فیلم با مشارکت گروهی غیرایرانی ساخته و نهایتا در بازارهای خارجی و برای مخاطبان سرتاسر دنیا عرضه شود،جمعی از عوامل بین‌المللی نیز برای انجام این پروژه دعوت به همکاری شده‌اند و اینک در کنار همکاران ایرانی‌ خود مشغول به ‌کار هستند.

از آنجا که این اثر درباره زندگی پیامبر اسلام است،پیش بینی می شد که بخش هایی از آن در مکه و مدینه فیلمبرداری شود اما گویا گروه تصمیم گرفته اند همه فیلم را در ایران فیلمبرداری کنند.پس از تحقیقاتی که درباره مشخصات جغرافیایی شهرهای مقدس مکه و مدینه انجام شد،مکان‌هایی که مشابهت لازم را با مختصات فیزیکی این دو شهر داشت،در ایران انتخاب شد. مکانی هم برای احداث مکه و مدینه در نظر گرفته شده و در حال حاضر کل شهر مکه با مشخصات 1400 سال قبل،در اندازه‌ یک به یک(مختصات واقعی)طراحی و ساخته شده است که پس از پایان ساخت فیلم،این دکور عظیم تحت عنوان شهرک سینمایی پیامبر اعظم(ص)به تمام پروژه‌های سینمایی جهان درباره‌ تاریخ اسلام امکان بهره‌برداری خواهد داد.

واقعیت این است که مجیدی قصد دارد پروژه ای را کلید بزند و در تاریخ سینمای ایران به عنوان یکی از افتخارات ثبت کند،که 35 سال پیش توسط فرد دیگری ساخته شد،فیلمی که مصطفی عقاد در سال 1976 ساخت،به نام"پیام"یا"محمد رسول الله"بود که هنوز بعد از گذشت سال ها برای مسلمانان و غیرمسلمانان سرتاسر جهان جذاب و دیدنی است.فیلمی که با حضور بازیگر مشهور سینمای جهان آنتونی کویین،در حافظه تاریخی مخاطب ماندگار شد.
تفاوت این فیلم با آنچه مجیدی می خواهد بسازد،در این است که فیلم"پیام"یا همان"محمد رسول الله"،داستان زندگی پیامبر اسلام را از چهل سالگی تا مرگ و در واقع داستان دوران صدر اسلام را تصویر می‌کند؛ولی مجیدی قصد دارد در یک سه گانه،همه زندگی حضرت محمد(ص)را نشان دهد.

عقاد خودش مسلمان بود ولی فیلم اش فقط برای مسلمانان ساخته نشده بود.گویا مجیدی نیز قصد دارد فیلمی بسازد که فقط مخاطبان آن،مسلمانان نباشند.اما تفاوت دیگر در این است که عقاد اصلی ترین نقش فیلم را به آنتونی کویین مرد غیرمسلمان هالیوود سپرد،اما مجیدی قصد دارد تمام بازیگرانش را از بین ایرانی ها انتخاب کند.نمی توان با اطمینان گفت که چه کسی می تواند پس از سال ها دوباره با چهره ای عرب وارد سینما شود و دوباره حال و هوای تاریخ اسلام را زنده کند،سوال اصلی این است که آیا نقش اول این فیلم بلند کسی خواهد بود که نقش خود پیامبر(ص)را بازی می کند یا مثل فیلم عقاد کس دیگری بار فیلم را بر دوش می کشد؟به نظر می رسد مجیدی نیز از هنرپیشه خاصی برای بازی در نقش بزرگسالی محمد(ص)استفاده نخواهد کرد اما اینکه چگونه این تصاویر را جلوی دوربین خواهد برد و چطور داستان اسلام را بازسازی خواهد کرد،جای سوال دارد.

مجیدی تا امروز تجربه های موفقی داشته ولی هیچ کدام در حوزه تاریخ اسلام نبوده است.این پروژه یکی از بزرگترین محصولات مشارکتی سینمای ایران خواهد بود و شاید بتواند 35 سال بعد از فیلم عقاد،دوباره اثری ماندگار در تاریخ سینمای ایران و جهان و در حوزه تاریخ اسلام باشد.

می توان گفت ساخت چنین پروژه هایی چه در حوزه سریال و چه سینما،می تواند در شفاف سازی تاریخ برای مردم بسیار مفید باشد.شاهد بوده ایم که در سینمای جهان چندین و چند فیلم سینمایی درباره زندگی پیامبر مسیحیان،عیسی مسیح،ساخته شده و اکثریت آن ها هم فروش قابل توجه و مخاطبان زیادی داشته اند،البته به دلیل تفاوت دیدگاه مذهبی میان اسلام و مسیحیت،آنها قادرند چهره پیامبرشان را به وضوح نشان دهند و حتی از بهترین بازیگران برای این کار استفاده کنند.

ساخت فیلمی درباره زندگی پیامبر اسلام(ص)به گونه ای که به تمامی زوایای زندگی او از کودکی تا پایان عمر بپردازد،تا امروز در سینمای ایران و جهان سابقه نداشته است،اما بیش از 200 فیلم درباره عیسی و 100 فیلم درباره موسی ساخته شده است.شاید محدودیت نشان دادن تصاویری از چهره پیامبر(ص)یکی از دلایلی است که باعث شده کمتر کسی سراغ ساخت چنین اثری برود،چرا که ساخت فیلم درباره زندگی فردی یک پیامبر،بدون نشان دادن چهره او به شکلی که بتواند تاثیرگذار و ماندگار شود،کار ساده ای نیست.

مجید مجیدی به عنوان تنها کارگردان ایرانی که نامش به فهرست اسکار راه یافته،دست به چنین کاری زده و قرار است با مبلغی بالغ بر 50 میلیارد تومان،این اثر را بسازد.اگر او بتواند از پس ساخت چنین فیلمی به خوبی برآید،بی شک نامش بار دیگر بر سر زبان ها خواهد افتاد و از او به عنوان کارگردانی نمونه یاد خواهد شد،چرا که پس از نزدیک به 40 سال سوژه ای را انتخاب کرده که برای مسلمانان بسیار مهم و جذاب است و قطعا با سرمایه گذاری و برنامه ای که برای این فیلم پیش بینی شده،می تواند یکی از بهترین فیلم های سینمایی دهه 90 باشد.

جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 2:30 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

بیل‌برد‌های تبلیغاتی مجری زن تلویزیون از سطح شهر تهران جمع‌آوری شد.

مدیر‌کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمع‌آوری تمامی بیل‌برد‌های تبلیغاتی که در سطح شهر تهران اقدام به تبلیغ یکی از مارک‌های لوازم خانگی با تصویر مجری زن صدا و سیما کرده است، خبر داد. علیرضا کریمی با اعلام این خبر اظهار داشت: در طرح ابتدایی که از سوی یکی از کانون‌های تبلیغاتی برای تبلیغ محصولات یکی از مارک‌های لوازم خانگی ارائه شده بوده، از چهره یکی از مجریان زن صدا‌و‌سیما به صورت کوچک استفاده شده بود.

وی افزود: اما متاسفانه این شرکت با تخلف از طرح اولیه، اقدام به چاپ بیل‌برد‌های تبلیغاتی خود برای این محصول همراه با تصویر بزرگی از چهره این مجری زن کرده است.

کریمی خاطرنشان کرد: به دلیل ارتکاب به این تخلف آشکار، شرکت مذکور از سوی دفتر تبلیغات ملزم به جمع‌آوری تمامی این بیل‌برد‌های تبلیغاتی شده است.

مدیر‌کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: تا اطلاع‌ ‌ثانوی به این شرکت متخلف، اجازه هیچ نوع تبلیغی داده نخواهد شد.

جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 2:0 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

وضوح صفحه‌نمایش N۸ نوکیا ۶۴۰×۳۶۰ پیکسل است در حالی‌که در نوکیا N۹ وضوح به ۸۵۴×۴۸۰ پیکسل افزایش یافته است.

 
۱۰ تفاوت بزرگ نوکیا N۸ و نوکیا N۹


از زمانی که نوکیا N۹ معرفی شد، اخبار زیادی درباره آن منتشر شده‌است.

در اینجا ۱۰ اختلاف عمده با هم‌خانواده‌اش؛ نوکیا N۸ را بررسی می‌کنیم.

1-صفحه‌نمایش
نوکیا N۸ صفحه‌نمایش لمسی و خازنی ۳.۵ اینچ دارد، در حالی که صفحه‌نمایش N۹ نوکیا ۰.۴ بزرگتر و ۳.۹ اینچ است.

2-وضوح
وضوح صفحه‌نمایش N۸ نوکیا ۶۴۰×۳۶۰ پیکسل است در حالی‌که در نوکیا N۹ وضوح به ۸۵۴×۴۸۰ پیکسل افزایش یافته است.

3-اندازه
نوکیا N۹ از نوکیا N۸ باریک‌تر است. ابعاد هر دو گوشی چیزی شبیه این است:

N۸ – ۱۱۳.۵ (طول) x ۵۹.۱ (عرض) x ۱۲.۹ (ضخامت) mm

N۹ – ۱۱۶.۵ (طول) x ۶۱.۲ (عرض) x ۱۲.۱ (ضخامت) mm

4-صدا
هر دو گوشی از پورت ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند. اما نوکیا N۹ می‌تواند به خود افتخار کند زیرا اولین گوشی هوشمندی است که به فناوری پس از پردازش هدفون دالبی و رمزگشایی دالبی دیجیتال پلاس مجهز است.

5-دوربین
نوکیا N۹ از همان فرمول‌های برنده‌ای که در نوکیا N۸ استفاده شد برخوردار است. تغییرات قابل مشاهده در N۹ نوکیا، دوربین ۸ مگاپیکسل با لنز کارل‌زایس، اتوفوکوس و فلاش LED دوتایی در مقایسه با دوربین ۱۲ مگاپیکسل نوکیا N۸ است.

6-پردازنده
نوکیا N۸ با پردازنده ۶۸۰ مگاهرتز ARM۱۱ اجرا می‌شود، اما نوکیا N۹ با پردازنده یک گیگاهرتز Cortex A۸ با قدرت بیشتری اجرا می‌شود. بنابراین می‌توانید تجربه روان‌تری را انتظار داشته باشید.

7-سیستم‌عامل
زمانی که نوکیا N۸ معرفی شد از سیستم‌عامل سیمبین ۳ پشتیبانی می‌کرد، اما نوکیا N۹ با نسخه v۱.۲ Harmattan سیستم‌عامل MeeGo اجرا می‌شود.

8-لمس کششی
نوکیا N۸ سه صفحه اصلی دارد که حداکثر استفاده از ۱۸ گجت را ممکن می‌کند و امکان مرتب کردن آنها را به شما می‌هد. نوکیا N۹ از سیستم نمایش صفحه اصلی Swipe یا لمس کششی برخوردار است. ۳ نوع نمایش وجود دارد که کارها را برای شما راحت می‌کند. آنها این‌گونه تقسیم می‌شوند:

مشاهده بین برنامه‌ها- از اینجا می‌توانید به همه برنامه‌هایتان دسترسی داشته باشید

مشاهده بین چند برنامه با هم- نوکیا N۹ می‌تواند هم‌زمان تا ۱۰۰ برنامه را اجرا کند. پس دیگر لازم نیست نگران باشید که با اجرای چند برنامه با هم عملکرد گوشی کند می‌شود.

مشاهده بین رویدادها در فیدهای شبکه‌های اجتماعی، اعلان‌ها، تماس‌ها، پیام‌های متنی یا رخدادهای تقویم

تنها کاری که باید انجام دهید، یک لمس کششی و تغییر وضعیت بین آنهاست.

9-فناوری NFC
فناوری NFC از پیش در نوکیا N۹ نصب شده است. این فناوری با Nokia Play ۳۶۰ و تنها با وارد کردن یک ضربه با آن یکپارچه می‌شود.

10-کلیدها
نوکیا N۸ یک کلید در گوشه سمت چپ در قسمت پایین صفحه‌نمایش دارد که به عنوان کلید خانه (HOME) عمل می‌کند. اما نوکیا N۹ هیچ کلیدی ندارد. با همین ویژگی به عنوان اولین گوشی هوشمند تمام لمسی محض شناخته می‌شود.

در اینجا ما به ۱۰ تفاوت اصلی این دو گوشی اشاره کردیم. البته این دو گوشی در قابلیت‌های دیگری مانند RAM اختلاف دارند.
جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 1:45 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

به گفته دبير كارگروه فيلترينگ: «همان خطرات و مسائلي كه در فيس‌بوك هست در گوگل پلاس هم مي‌تواند وجود داشته باشد و ما نيز مثل فيس‌بوك با آن برخورد مي‌كنيم.»

 
با گوگل پلاس مثل فيس‌بوك برخورد مي‌شود


دبير كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه مي‌گويد كه با گوگل پلاس هم مثل فيس‌بوك برخورد مي‌شود.

عبد‌الصمد خرم‌آبادي به شباهت گوگل پلاس و فيس‌بوك اشاره مي‌كند.
او به «شرق» گفت: همان خطرات و مسائلي كه در فيس‌بوك هست در گوگل پلاس هم مي‌تواند وجود داشته باشد و ما نيز مثل فيس‌بوك با آن برخورد مي‌كنيم.

شبكه اجتماعي گوگل پلاس، امكان تازه گوگل است كه به كاربران اين امكان را مي‌دهد تا در صفحه‌ شخصي خود، عكس و يادداشت و لينك منتشر كرده و براي ديگران پيغام بفرستند و از طرفي آرشيو نقشه‌ها و عكس‌هاي موتور جست‌وجوگر گوگل را هم در صفحه‌ شخصي‌شان به اشتراك بگذارند.

رفع فيلتر فيس‌بوك در برخي آي.اس.پي‌ها
از سوي ديگر، گمانه‌هايي كه از چند روز قبل درباره رفع فيلتر فيس‌بوك مطرح شده بود، روز گذشته براي بسياري از يوزرها به واقعيت پيوست.
هر چند كه ديروز دبير كارگروه تعيين مصاديق مجرمانه به «شرق» گفت: اين رفع فيلتر به خاطر مشكلاتي در اينترنت كشور بوده است، اما رفع فيلتر بعضي آي.اس.پي‌ها از چند روز قبل آغاز شده است.

فيس‌بوك كه فوريه ۲۰۰۴ ايجاد شد، حالا بيش از ۷۰۰ ميليون كاربر در جهان دارد.
اين سايت كه از حدود سال ۸۷ در ايران كاربران زيادي پيدا كرد، اول سال ۸۸ فيلتر شد، اما بعد از چند روز رفع فيلتر شود؛ البته محمود احمدي‌نژاد هم بعد از مسدود شدن اوليه اين سايت، در نشست خبري‌اش گفت: «من دستور ندادم فيس‌بوك فيلتر شود.»
با اين حال رفع فيلتر فيس‌بوك در سال ۸۸ چندان دوام نياورد و اواخر خردادماه همان سال دسترسي به آن بدون فيلترشكن، مسدود شد.

اين وضعيت تا همين چند وقت پيش ادامه داشت تا اينكه اظهارنظرهايي درباره غيرقانوني نبودن استفاده از فيس‌بوك مطرح شد و پليس اعلام كرد كه عضويت در فيس‌بوك جرم نيست.
گرچه چند روز قبل دبير كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه گفت كه تصميمي براي رفع فيلترينگ فيس‌بوك اتخاذ نشده است، اما روز گذشته بسياري از‌ آي.اس.پي‌ها و يوزرها مي‌توانستند بدون فيلترشكن وارد اين شبكه اجتماعي شوند.

با اين وجود، بسياري از اعضا ترجيح مي‌دهند با توجه به بحث امنيت، باز هم با همان فيلترشكن وارد فيس‌بوك شوند.
از طرفي معاون اجتماعي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا درباره رفع فيلتر فيس‌بوك به شرق مي‌گويد كه اين موضوع به پليس اطلاع داده نشده است.

او مي‌گويد: بررسي فيلتر يا رفع فيلتر سايت‌ها در كميته‌اي صورت مي‌گيرد كه ما نيز در آن حضور داريم، اما تصميم‌گيرنده درباره فيلترينگ سايت‌ها پليس نيست.
روز گذشته سرهنگ كاظمي، معاون مبارزه با جرايم پليس فتا نيز به ايسنا گفته است كه براساس قانون جرايم رايانه‌اي موضوعي به اسم مجازات افراد به دليل عضويت در فيس‌بوك وجود ندارد و حتي اگر افراد از طريق فيس‌بوك اطلاعات‌شان مورد سوءاستفاده قرار گيرد و به دادسراي جرايم رايانه‌اي مراجعه كنند، شكايت آنان مورد پيگيري قرار مي‌گيرد اما هيچ‌گاه با اين افراد به عنوان متهم برخورد نمي‌شود و بر اين اساس عضويت در فيس‌بوك جرم نيست مگر آنكه افراد بخواهند از اين فضا سوءاستفاده كنند.

 
جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 1:0 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

فضای تبادل پیامک و یا پیام‌چندرسانه‌ای و هک تکنولوژی بلوتوث تلفن همراه بیشترین میزان پرونده‌های جرایم رایانه‌ای را به خود اختصاص داده است.

 
هک بلوتوث و پیام‌های کوتاه و چندرسانه‌ای در صدر جرایم



به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، ولی‌الله قدیمی - کارشناس رسمی دادگستری در حوزه جرایم رایانه‌ای - با بیان این مطلب درباره نحوه بررسی مصادیق جرایم رایانه‌ای اظهار کرد: کمیته‌ای به نام بررسی مصادیق جرایم رایانه‌ای که وظیفه تشخیص و بعد از آن درصورت صلاح‌دید اعلام مصادیق را دارد، موجود بوده و شامل نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادگستری، اطلاعات و نیروی انتظامی است.

وی با بیان این‌که نوع محیط در بروز جرایم تأثیرگذار است، درباره برخی محیط‌های معمول ارتکاب جرم رایانه‌ای، گفت: تلفن‌های همراه، چت روم‌ها، اینترنت، فایل‌ها و محتوای الکترونیکی محیط‌های رایج بروز جرایم در ارتباط با رایانه هستند.

او معتقد است که فضای تبادل پیام چندرسانه‌ای، پیامک و هک تکنولوژی بلوتوث تلفن همراه بیشترین میزان پرونده‌های جرایم رایانه‌ای را به خود اختصاص داده است زیرا به واسطه این تجهیزات افراد می‌توانند به حریم خصوصی دیگران وارد شوند و با انتشار آن‌ها علیه خود افراد استفاده کنند.

این کارشناس ادامه داد: بسیاری از محتواها بر بستر وب وجود دارد که مقدسات و اعتقادات مردم را نشانه گرفته است که این محتواها شامل جریان‌های انحرافی، فراماسونری و بهایی‌ات می‌شود.

او درباره انواع جرم‌ها نحوه و رسیدگی به آن‌ها خاطر نشان کرد: زمانی که جرم مشهود است، مدعی‌العموم پیگیری را انجام می‌دهد و در راستای آن دستگاه‌های انتظامی وارد کار می‌شوند و فیلترینگ سراسری را آغاز می‌کنند، در حالی که برای شاکی خصوصی دستگاه‌های امنیتی موضوع را پیگیری می‌کنند و ممکن است در این راستا جنبه‌های عمومی نیز از جرم برداشت شود.

وی رویکرد جدید بانک‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و فروشگاه‌های مجازی در راستای تبادل وجوهات نقدی به صورت الکترونیکی را یکی از مهم‌ترین موضوعات حوزه جرایم رایانه‌ای حال حاضر حوزه اینترنت دانست و تصریح کرد: به دلیل عدم رعایت استانداردها، هکرها وارد سامانه‌ها می‌شوند و از اطلاعات شخصی دیگران آگاهی پیدا می‌کنند.

او ادامه داد: هرچند که اخیراً بانک‌ها با استفاده از کیبوردهای مجازی درصدد تغییر در کوهی‌های اصلی هستند تا با واقعیت متفاوت باشد ولی باید دانست که فرهنگ استفاده از راه‌های امنیتی بین مردم جا نیافتاده است و این وظیفه را برعهده سازمان‌ها گذاشته است تا با SSL‌هایشان دسترسی‌ها را مدیریت و با موارد مشکوک برخورد کنند.

این کارشناس در پایان یادآور شد: برخی از سرویس‌دهندگان اینترنت هم در ثبت وقایعی که به محیط آن‌ها وارد و یا از آن‌ها خارج می‌شود، مشکل دارند و موجب می‌شود که کارشناسان جرایم رایانه‌ای نتوانند به درستی وقوع جرم را پیگیری کنند.

جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 12:50 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

«جدایی نادر از سیمین» پرفروشترین فیلم غیر کمدی تاریخ سینمای ایران شد.

نمایش دو فیلمِ پرفروش و پر سر و صدای امسال - که احتمالا فیلمی تا پایانِ سال بهشان نزدیک نخواهد شد - جدایی نادر از سیمین و اخراجی‌ها ۳ در حالی مدتی قبل در سینماهای تهران به پایان رسید که این دو فیلم در سینماهای این شهر روی هم رفته فروشی نزدیک به ۴/۵ میلیارد تومان داشتند. پنج فیلم اکران نوروزیِ ۹۰ (جدایی...، اخراجی‌ها ۳، یکی از ما دو نفر، سه درجه تب و زن‌ها شگفت انگیزند) مجموعا در سینماهای تهران فروشی معادل ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را تجربه کردند، آماری که هر چند نسبت به اکران نوروز سالِ قبل رشد بالایی به حساب می‌آید ، اما در قیاس با نوروز ۸۸، که ۴ فیلم - بجای ۵ فیلم - با بلیتی ارزان‌تر به همین میزان فروش در مجموع دست یافتند، نتیجه‌ای جز افتِ مخاطبِ سینمای ایران را برای ما بازگو نمی‌کند. لازم به ذکر است که متوسط قیمت بلیت برای سینماهای تهران در سال جاری چیزی در حدود ۳۲۰۰ تومان، و در سال ۸۸ ، ۲۵۰۰ تومان بوده است. هرچند این اعداد تقریبی به نظر می‌رسند و از طریق آن‌ها نمی‌توان به طور دقیق تعداد مخاطبانِ یک فیلم را به طور دقیق محسابه نمود.

جدایی نادر از سیمین: فیلم فرهادی دو هفته ابتدای اکران را در رده دومِ فروش سپری کرد. جالب آنکه پس از پایان تعطیلات، فروش فیلم فرهادی و ده نمکی به مدتِ چهار روز درست به یک میزان بود. که همین موضوع حتی حواشی و شک و شبهه‌هایی را نیز ایجاد کرد. اما سرانجام با آغاز پنجشنبه هفته سومِ نمایش این دو فیلم در تهران بود که "جدایی..." با ثبتِ رقم ۷۳ میلیون - که رکورد فروش روزانه این فیلم نیز باقی ماند - بلاخره به صدر جدول فروش هفتگی آمد. از آنروز تا مدتِ چهار هفته فیلم فرهادی تمام طول هفته را به استثنای جمعه‌ها، از فیلم ده نمکی بیشتر فروخت. تا آنکه از هفته هشتمِ نمایش، فروش فیلم فرهادی در روز جمعه هم از فروش فیلم ده نمکی پیشی گرفت و حتی در روزهای آخر اکران در تهران، جدایی مادر از سیمین روزانه دو تا سه برابرِ اخراجی ها3 می‌فروخت. (جدایی... در آخرین روز نمایش‌اش ۶ میلیون و اخراجی‌ها ۳، ۲ میلیون تومان فروختند).


قابل ذکر است آنکه با پایانِ تعطیلاتِ نوروزی، اختلاف فروش جدایی... و اخراجی‌ها ۳ رقمی حدود ۳۳۰ میلیون تومان بود، که این رقم در پایان اکران این دو فیلم، به عدد ۱۹۵ رسید.

"جدایی...» در حالی اکرانش را به پایان رساند که در هفته دهم نمایش‌اش هم صدرنشین گیشه بود و بالا‌تر از کمدی‌های فوتبالی‌ها و شرط اول که هفته نخستِ اکرانشان را می‌گذراندند قرار داشت. که با توجه به فروش طبیعتا نه چندان بالای فیلم فرهادی در هفته دهمِ نمایش اش، صدرنشینیِ آن در این هفته و در حضور کمدی‌های مدعیِ تازه اکران شده، اوج بحران مخاطب در سینمای ایران را نشان می‌دهد.


«جدایی...» جدای آنکه سومین فیلم پرفروشِ تاریخ سینمای ایران لقب گرفته، از حیث تعداد مخاطب نیز توانسته است پر مخاطب‌ترین فیلم غیرکمدیِ سینمای ایران طی ده سال اخیر - از بعد از سگ کشی لقب بگیرد. تنها کافی ست پرفروش‌ترین آثار غیرکمدیِ هر کدام از این سال‌ها را با قیمتِ بلیتهای سالِ اکرانشان تناسب داد. ملک سلیمان (۱۵۹۰ - ۳۲۰۰)، درباره الی (۱۱۵۷ - ۲۵۰۰)، دعوت (۸۶۴- ۲۰۰۰)، پارک وی (۳۹۶ - ۱۲۰۰)، میم مثل مادر (۵۳۵ - ۱۰۰۰)، چهارشنبه سوری (۴۱۶ - ۱۰۰۰)، دوئل (63۰ - ۸۰۰) و... .


با نگاهی به آمار فروش فیلم های غیر کمدی سینمای ایران؛ می توان متوجه این موضوع شد که از این پس «جدایی نادر از سیمین» لقب پرفروشترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای ایران را یدک خواهد کشید.


نکته ی آخر و امیدوارکننده آنکه علی رغم کاهش مخاطبانِ سینمای ایران طی ۲ سال اخیر، فیلم تازه فرهادی اما توانسته است هم از حیث ریالی و هم از حیث تعداد مخاطب، هم در تهران و هم در شهرستان‌ها از درباره الی پیشی بگیرد. جدای از مباحثِ کیفی و جلب نظر منتقدان و فستیوال‌ها، فیلمهای این کارگردان نیز موفق شده‌اند هر کدام نسبت به ساخته قبلی سازنده‌شان مخاطبانِ بیشتری را جذب کنند و این خودش اتفاق جالبی ست و مهمتر از آن، یک الگو برای سایر فیلمسازانِ بخصوص عرصه ی اجتماعیِ ایران. که از این پس دیگر شعور و درکِ مخاطب را عاملِ عدم استقبال از آثار خود ندانند و ضعف فروش فیلم های خود را بیش از هر چیز دیگر متوجه عملکرد فیلمسازی خود بدانند.



درباره الی:
فروش در تهران: ۱۱۵۷ میلیون تومان
مخاطب در تهران: ۴۶۰ هزار مخاطب
فروش در شهرستان‌ها: ۷۵۰ میلیون تومان
مخاطب در شهرستان‌ها: ۵۰۰ هزار
مخاطب کل: ۹۶۰ هزار مخاطب



جدایی نادر از سیمین:
فروش در تهران: ۲۰۹۰ میلیون تومان
مخاطب در تهران: ۶۶۰ هزار مخاطب
فروش در شهرستان‌ها: ۱۲۰۰ میلیون تومان (تا این لحظه)
مخاطب در شهرستان‌ها: ۶۶۶ هزار مخاطب
مخاطب کل: ۱ میلیون و ۳۲۶ هزار مخاطب

دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 2:30 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

علي معلم به نقد فرهنگي و سينمايي اين روزها آبرو و اعتبار داد.

برنامه «هفت» جمعه شب بيستم خرداد 1390 نقطه عطفي در برنامه‌سازي تلويزيون درباره سينماي ايران بود. در فضاي پر سوءتفاهم و دلگيرانه‌اي كه بخش نقد اين برنامه به واسطه تك صدايي تحميلي و انحصار اجباري به آن تن داده بود، حضور علي معلم در نقد و بررسي فيلم «جرم» ساخته مسعود كيميايي اتفاقي فرخنده و خجسته بود كه خيلي چيزها را براي خيلي‌ها روشن كرد.

علي معلم در مقابل منتقد ثابت برنامه و مخالف فيلم «جرم» و سازنده‌اش چنان با تسلط، منطق، استدلال، سواد، بينش اجتماعي فرهنگي، شناخت و احاطه به موضوع حرف زد كه نه تنها طرفداران و دوستداران سينماي كيميايي را اغنا كرد، بلكه مخالفانش را هم به تحسين و اي بسا پذيرش چيزهايي واداشت كه مدت‌ها بود در فضاي نقد سينمايي و هنري جامعه كم‌تر نشاني ازش پيدا مي‌شد. معلم - به جناس اسمش مثل يك آموزگار مسلط - به منتقد ثابت «هفت» و مخاطبان برنامه درس تحليل فيلم و نقد هنري داد و نشان داد كه فقدان و كمبود نقد جامعه‌شناسانه و تحليل فرامتني در تبيين و تفسير يك اثر هنري و مشخصاً يك فيلم چه نتايج وخيمي دارد؛ نتايجي از جمله افتادن منتقد برنامه "هفت" به دامن توهين و زشت‌گويي و رديف‌كردن ايرادهاي گاه بني‌اسرائيلي و كليشه‌اي و تك خطي كه همه‌شان در مقابل توضيح‌ها و توصيف‌هاي درست و منطقي معلم رنگ باخت و فرو ريخت تا معلوم شود دست و چنته برخي منتقدان سينمايي ما در تحليل برخي آثار پيچيده و مهم و موثر فيلمسازي مثل كيميايي تا چه حد خالي بوده است.

تا همين‌جا بايد چند خوشحالي را به صراحت اعلام كرد؛ يك اين‌كه از اين به بعد ديگر لازم نيست براي ديگران توضيح داد كه فلان منتقد، نماينده و نماد و شاخص صنف ما نيست و الگوهاي بهتري هم براي اين عرصه وجود دارد (و اين فقط يكي از آن جمع بود)؛
دو اين‌كه اميدوارم چند مناقشه ريشه‌اي و بي‌اساس كه سال‌هاست روي تحليل و نقد سينمايي ما سايه انداخته، با مرور و يادآوري حرف‌هاي علي معلم در برنامه حل و فصل شده باشد و نگاه به كارنامه و آثار متاخر و حتي متقدم فيلمسازان مهمي مثل مسعود كيميايي، علي حاتمي و داريوش مهرجويي كه بيش‌ترين لطمه را از اين نگاه‌هاي كليشه‌اي و تهي و بي‌پشتوانه خورده‌اند، شكل عوض كند و رنگ ديگري بگيرد؛
سه اين‌كه حالا سطح و استاندارد نقد و تحليل فيلم و اصلاً الگوهاي مناظره يا مباحثه و گفت‌وگوي فرهنگي - سينمايي در برنامه‌هاي تلويزيون چند پله‌اي ارتقا پيدا كرد و بينندگان و مخاطبان اين برنامه و برنامه‌هاي مشابه هر چيزي را به جاي نقد فيلم قبول نخواهند كرد. اعاده حيثيت از منتقد سينما و فضاي نقد و تحليل فرهنگي هنري در برنامه "هفت" اين هفته مديون صراحت و جسارت و تسلط علي معلم، گزينش خوب و هوشمندانه و فضاسازي درست فريدون جيراني، وقت كافي دادن مديران تلويزيون و شبكه سه براي به بار نشستن و عقيم نماندن بحث، بحث‌انگيزي فيلم «جرم» و سازنده‌اش و البته گوش شنوا و سعه صدر و كوشش مسعود فراستي براي آموختن و پذيرش منطق و استدلال است.

 اين برنامه را به فال نيك مي‌گيرم، به آمار اس‌ام‌اس‌هاي يك برنامه گفت‌وگو محور نيمه شبي به عنوان يك نويسنده سينمايي مي‌نازم و اميدوارم اين جلسه باب بحث‌هاي جدي‌تر و ريشه‌اي‌تري را براي سينماي ايران باز كند كه اين روزها بيش‌تر از هميشه به گفتن و شنيدن تحليل‌هاي همه جانبه و عميق و بنيادين نياز دارد.

دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 2:15 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

جدیدترین گوشی ال جی موسوم به Optimus Me P350 برای اولین بار با گارانتی رسمی درسطح بازار تلفن همراه عرضه شد.

رونمایی ال‌جی از Optimus Me P350

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، این گوشی که در لیست جدیدترین های ال جی قرار دارد با بهای 243 هزار تومانی در اختیار مشتریان قرار گرفت.

این گوشی 130 گرمی دارای صفحه نمایش لمسی 2.8 اینچی TFT ، حافظه  داخلی 140 مگابایتی، ارتقا حافظه داخلی توسط مموری کارت تا 32 گیگابایت از ویژگی های این گوشی به شمارمی آید.

دوربین عکاسی و فیلمبرداری 3.15 مگاپیکسلی، سیستم عامل آندروئید 2.2 و پشتیبانی از وای فای از دیگر امکانات گوشی Optimus Me P350 ال جی به شمار می آید.

فروشندگان گوشی های ال جی معتقدند این گوشی در روزهای اولیه به دلیل قیمت بالا با  تقاضای  چندانی روبرو نخواهد شد اما با گذشت زمان و تعدیل قیمت با تقاضای مناسبی از سوی مشتریان روبرو خواهد شد.

دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 1:35 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
درباره وبلاگ

سلام به همه ی دوستان عزیزم در اینجا همه چیز محیاست.امیدارم ساعتی خوب وخوشی رو در وبلاگم بگذرانید.از شما طالبم که ما رو از پیشنهاد و نظر هاو انتقادات خود دریغ نکنید.دوستان عزیز هر نوع درخواستی دارید در قسمت نظرها بنویسید تا سریعآ انجام و در وبم بذارم.این وب همیشه اپدیت میشه امیدوارم بهره کافی رو از این مطالب ببرید.دوستان عزیز این وب بنا بر درخواست های شما عزیزان میباشد پس ما رو از نظرها پیشنهاد ها و انتقادات خود دریغ نفرمائید.ما رو در این امر مهم یاری فرمائید. با تشکر ادمین وب: کریم خانی 09148116614
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان farhang.it و آدرس farhang.it.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 46
بازدید هفته : 171
بازدید ماه : 169
بازدید کل : 16922
تعداد مطالب : 303
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


كدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ